Podania na európske inštitúcie
Viac ako 250 vlastníkov nehnuteľností podalo pod záštitou nášho občianskeho združenia a prostredníctvom uvedených advokátskych kancelárií celkovo jedenásť hromadných sťažností na Európsky súd pre ľudské práva, v ktorých sťažovatelia spoločne navrhujú, aby tento súd:
Sťažovateľmi sú fyzické osoby, právnické osoby a cirkev. V súčasnosti pripravujeme v poradí pätnástu hromadnú sťažnosť na Európsky súd pre ľudské práva.
28.5.2009 - odoslaná prvá hromadná sťažnosť č. 30255/09
10.6.2009 - prijaté potvrdenie o doručení prvej sťažnosti
15.7.2009 - prijatá žiadosť o oznámenie korešpondenčnej adresy
3.8.2009 - odoslané oznámenie korešpondenčnej adresy
6.11.2009 - odoslaný návrh na spojenie prvej a druhej sťažnosti do spoločného konania
6.11.2009 - odoslaný návrh na uprednostnenie sťažnosti
26.1.2010 - prijaté rozhodnutie o neuprednostnení sťažnosti
14.6.2010 - prijaté stanovisko vlády SR
26.7.2010 - odoslané vyjadrenie k stanovisku vlády SR
6.8.2010 - prijaté potvrdenie o doručení vyjadrenia k stanovisku vlády SR
25.8.2010 - prijaté rozhodnutie o odmietnutí pristúpenia českého združenia ako vedľajšieho účastníka
2.9.2010 - prijatý návrh vlády SR na neuskutočnenie pojednávaniu
14.9.2010 - odoslaný návrh na uskutočnenie pojednávania
4.11.2010 - prijaté potvrdenie o doručení návrhu na uskutočnenie pojednávania
14.3.2011 - prijaté potvrdenie o doručení návrhu na spojenie prvej, druhej, tretej a štvrtej sťažnosti do spoločného konania
12.1.2012 - prijaté rozhodnutie o prijateľnosti sťažnosti a žiadosť o vyčíslenie škody
26.1.2012 - odoslaná žiadosť o predĺženie lehoty na vyčíslenie škody
30.1.2012 - prijaté rozhodnutie o predĺžení lehoty na vyčíslenie škody
7.5.2012 - podané vyčíslenie škody so znaleckými posudkami v podateľni ESĽP
11.5.2012 - prijaté potvrdenie o doručení vyčíslenia škody
11.5.2012 - prijaté stanovisko vlády SR
25.5.2012 - prijaté rozhodnutie o predĺžení lehoty na predloženie stanoviska vlády SR k vyčísleniu škody
7.6.2011 - odoslané vyjadrenie k stanovisku vlády SR
25.7.2012 - prijaté stanovisko vlády SR
2.1.2013 - na ESĽP doručené odborné stanovisko Ústavu súdneho inžinierstva Žilinskej univerzity ohľadom stanovenia výška primeranej náhrady vlastníkom bytov z titulu regulovaného nájomného, zadané Ministerstvom spravodlivosti SR
17.1.2013 - prijaté dodatočné vyjadrenie Vlády SR k nárokom sťažovateľov na spravodlivé zadosťučinenie
28.01.2014 - vyhlásenie rozsudku
28.01.2014 - list adresovaný Ministerstvu spravodlivosti SR, Kancelárii zástupcu SR pred ESĽP ohľadom záujmu rokovať o zmiery
23.04.2014 - Ministerstvo spravodlivosti SR, Kancelária zástupcu SR pred ESĽP, listom zo dňa 23.04.2014 požiadalo právneho zástupcu sťažovateľov o predloženie "jasne sformulovaných a odôvodnených návrhov a požiadaviek".
09.05.2014 - odpoveď právneho zástupcu na list zo dňa 23.04.2014
15.05.2014 - žiadosť Ministerstva spravodlivosti SR, Kancelária zástupcu SR pred ESĽP, o poskytnutie informácií
26.05.2014 - odpoveď právneho zástupcu na list zo dňa 15.05.2014
28.07.2014 - vyjadrenie právneho zástupcu na ESĽP ohľadom nárokov sťažovateľom
19.08.2014 - doručené vyjadrenie vlády SR ohľadom nárokov sťažovateľov
28.11.2014 - odoslaná jedenásta hromadná sťažnosť
6.11.2009 - odoslaná druhá hromadná sťažnosť č. 62864/09
6.11.2009 - odoslaný návrh na spojenie prvej a druhej sťažnosti do spoločného konania
6.11.2009 - odoslaný návrh na uprednostnenie sťažnosti
30.11.2009 - prijaté potvrdenie o doručení druhej sťažnosti
26.1.2010 - prijaté rozhodnutie o neuprednostnení sťažnosti
9.6.2010 - prijaté stanovisko vlády SR
5.7.2010 - prijaté rozhodnutie o neuprednostnení sťažnosti
20.7.2010 - odoslané vyjadrenie k stanovisku vlády SR
5.8.2010 - prijaté potvrdenie o doručení vyjadrenia k stanovisku vlády SR
25.8.2010 - prijaté rozhodnutie o odmietnutí pristúpenia českého združenia ako vedľajšieho účastníka
2.9.2010 - prijatý návrh vlády SR na neuskutočnenie pojednávaniu
14.9.2010 - odoslaný návrh na uskutočnenie pojednávania
4.11.2010 - prijaté potvrdenie o doručení návrhu na uskutočnenie pojednávania
14.3.2011 - prijatie návrhu na spojenie prvej, druhej, tretej a štvrtej sťažnosti do spoločného konania
9.3.2012 - prijaté rozhodnutie o prijateľnosti sťažnosti a žiadosť o vyčíslenie škody
14.3.2012 - odoslaná žiadosť o predĺženie lehoty na vyčíslenie škody
19.3.2012 - prijaté rozhodnutie o predĺžení lehoty na vyčíslenie škody
25.8.2012 - odoslaná žiadosť o predĺženie lehoty na vyčíslenie škody
1.6.2012 - prijaté rozhodnutie o predĺžení lehoty na vyčíslenie škody
23.7.2012 - podané vyčíslenie škody so znaleckými posudkami v podateľni ESĽP
2.8.2012 - prijaté stanovisko vlády SR
13.9.2012 - odoslané vyjadrenie k stanovisku vlády SR
23.1.2013 - prijaté dodatočné vyjadrenie Vlády SR k nárokom sťažovateľov na spravodlivé zadosťučinenie
23.05.2014 - doručené vyjadrenie vlády SR
20.06.2014 - vyjadrenie právneho zástupcu na ESĽP
05.08.2014 -doručené vyjadrenie vlády SR
31.5.2010 - odoslaná tretia hromadná sťažnosť č. 33076/10
31.5.2010 - odoslaný návrh na spojenie prvej, druhej a tretej sťažnosti do spoločného konania
31.5.2010 - odoslaný návrh na uprednostnenie sťažnosti
5.7.2010 - prijaté potvrdenie o doručení tretej sťažnosti
5.7.2010 - prijaté rozhodnutie o neuprednostnení sťažnosti
14.3.2011 - prijatie návrhu na spojenie prvej, druhej, tretej a štvrtej sťažnosti do spoločného konania
29.3.2012 - prijaté stanovisko vlády SR
7.5.2012 - podané vyjadrenie k stanovisku vlády SR v podateľni ESĽP
11.5.2012 - prijaté potvrdenie o doručení vyjadrenia k stanovisku vlády SR
25.5.2012 - prijatý návrh vlády SR na neuskutočnenie pojednávaniu
7.6.2012 - odoslaný návrh na uskutočnenie pojednávania
28.03.2014 - vyjadrenie právneho zástupcu na ESĽP
25.04.2014 - vyjadrenie právneho zástupcu na ESĽP
28.04.2014 -doručené vyjadrenie vlády SR
20.06.2014 - vyjadrenie právneho zástupcu na ESĽP
19.08.2014 -doručené vyjadrenie vlády SR
9.2.2011 - odoslaná štvrtá hromadná sťažnosť č. 14383/11
9.2.2011 - odoslaný návrh na spojenie prvej, druhej, tretej a štvrtej sťažnosti do spoločného konania
9.2.2011 - odoslaný návrh na uprednostnenie sťažnosti
15.3.2011 - prijaté potvrdenie o doručení štvrtej sťažnosti
14.3.2011 - prijatie návrhu na spojenie prvej, druhej, tretej a štvrtej sťažnosti do spoločného konania
29.3.2012 - prijaté stanovisko vlády SR
7.5.2012 - podané vyjadrenie k stanovisku vlády SR v podateľni ESĽP
11.5.2012 - prijaté potvrdenie o doručení vyjadrenia k stanovisku vlády SR
25.5.2012 - prijatý návrh vlády SR na neuskutočnenie pojednávaniu
7.6.2012 - odoslaný návrh na uskutočnenie pojednávania
20.06.2014 - vyjadrenie právneho zástupcu na ESĽP
19.08.2014 -doručené vyjadrenie vlády SR
8.8.2011 - odoslaná piata hromadná sťažnosť č. 51414/11
26.8.2011 - prijaté potvrdenie o doručení piatej sťažnosti
8.1.2013 - písomné vyjadrenie na ESĽP vo veci rozdielu medzi trhovým nájomným a bežným nájomným
10.02.2014 - doručený list z ESĽP
19.05.2014 - odpoveď na vyjadrenie vlády SR
04.8.2014 - doručené vyjadrenie vlády SR
25.6.2012 - podaná šiesta hromadná sťažnosť na ESĽP
10.02.2014 - doručený list z ESĽP
19.05.2014 - odpoveď na vyjadrenie vlády SR
11.6.2014 - doručené vyjadrenie vlády SR
01.08.2014 - vyjadrenie právneho zástupcu na ESĽP
28.6.2013 - odoslaná siedma hromadná sťažnosť č. 46609/13
30.7.2013 - prijaté potvrdenie o doručení siedmej sťažnosti
28.05.2014 - doručený list z ESĽP
22.01.2014 - odoslaná ôsma hromadná sťažnosť
28.05.2014 - doručený list z ESĽP
19.03.2014 - odoslaná deviata hromadná sťažnosť
01.08.2014 - potvrdenie doručenie sťažnosti
30.06.2014 - odoslaná desiata hromadná sťažnosť
18.07.2014 - potvrdenie doručenie sťažnosti
Dňa 4. februára 2009 podalo naše združenie aj sťažnosť na Európsku komisiu, v ktorej sme namietali nasledujúce skutočnosti:
- aplikácia ustanovení slovenskej legislatívy týkajúcich sa regulovaného nájomného
predstavuje v praxi zásah do samotnej podstaty slobody podnikania zaručenej článkami 43
a 49 Zmluvy o založení ES,
- aplikácia ustanovení slovenskej legislatívy týkajúcich sa regulovaného nájomného
predstavuje v praxi zásah do samotnej podstaty voľného pohybu kapitálu zaručeného
článkom 56 Zmluvy o založení ES,
- aplikácia ustanovení slovenskej legislatívy týkajúcich sa regulovaného nájomného
predstavuje v praxi zásah do rovnosti resp. nediskriminácie ako aj do práva na majetok,
ktoré patria medzi všeobecné zásady komunitárneho práva.